top of page

KĄCIK RODZICA

BAWMY SIĘ W DOMU

Przesuń i sprawdź

Materiały: klocki, cymbałki lub inny rytmiczny instrument

opis zabawy:

Dorosły grając na instrumencie wskazuje, ile klocków uczniowie mają przesunąć w swoją stronę. Jedno uderzenie w cymbałki to jeden klocek, kolejne uderzenie to sygnał, aby dołożyć kolejny klocek i tak aż do osiągnięcia zamierzonej przez nauczyciela ilości klocków. Gdy osoba dorosła będzie chciała dokonać sprawdzenia, podaje komendę „Sprawdź.” Przeciągnięcie po całej gamie na cymbałkach jest symbolem do przełożenia klocków z powrotem do stosu na środku.

Jeśli nie posiadamy instrumentu, nauczyciel może liczyć po kolei razem z dziećmi.

Wszystkie zabawy zostały zaprezentowane za zgodą ich autorów: Colina Rose i Katarzyny Lotkowskiej

ARTYKUŁY

Zatrudnię osoby w  charakterze rodziców.

OCZEKIWANIA:

  • całodobowa dyspozycyjność, przynajmniej przez pierwszych sześć lat pracy

  • żadnych urlopów i zwolnień lekarskich

  • duża odporność na stres

OBOWIĄZKI:

  • gotowanie

  • pranie

  • nauczanie

  • udzielanie porad

  • pielęgnowanie

WARUNKI PŁACOWE: żadne

 

Czytaj dalej...

Wszystkie czterolatki są w stanie wspinać się po piramidzie umiejętności w górę w celu osiągnięcia poczucia szczęścia. Nam – rodzicom przypadło zadanie wspierania ich w swych poczynaniach.

Jeśli poznamy cechy rozwojowe naszych milusińskich, łatwiej nam będzie zaspokajać ich potrzeby, wiedzieć, czego można od nich oczekiwać, jakie mogą podejmować wyzwania. Innymi słowy: potrafimy lepiej określić, co jest dla dzieci dobre, a na co powinny jeszcze trochę poczekać z korzyścią dla obydwu stron.

 

 

Czytaj dalej...

Wiele dzieci już w wieku przedszkolnym z łatwością opanowuje umiejętność dodawania  odejmowania prostych działań matematycznych. Wydawać by się mogło, że będą one zawsze z powodzeniem doskonalić swoje talenty w szkole. Okazuje się jednak, że istnieje wiele innych uwarunkowań determinujących sukces matematyczny małego człowieka w szkole.

Należą do nich:

  • Umiejętność rozumienia i wykonywania poleceń

  • Koncentracja uwagi i pamięć

  • Dostosowanie się do tempa pracy grup

 

Czytaj dalej...

bottom of page